Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(24)
Forma i typ
Książki
(24)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje fachowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Dostępność
dostępne
(24)
wypożyczone
(1)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(14)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(4)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(4)
Autor
Popkiewicz Marcin
(4)
Malinowski Szymon Piotr
(3)
Goliszewski Jacek
(2)
Kardaś Aleksandra
(2)
Kardaś Aleksandra Ewa
(2)
Malinowski Szymon
(2)
Rogowski Waldemar
(2)
Adamik Anna Iwona
(1)
Armstrong Gary
(1)
Cisek Sabina
(1)
Frąk Michał
(1)
Garbarski Lechosław
(1)
Goodwin Paul
(1)
Grabiwoda Barbara
(1)
Gurgul Henryk (1953- )
(1)
Hędrzak Anna
(1)
Januszko-Szakiel Aneta
(1)
Karczewska Anna (1975- )
(1)
Kardas Aleksandra
(1)
Kotler Philip (1931- )
(1)
Kozielski Robert (1968- )
(1)
Mattson David
(1)
Matyja Piotr
(1)
Mintzberg Henry (1939- )
(1)
Mitoraj Robert
(1)
Olsztyński Andrzej
(1)
Popkiewicz Marcin (1970- )
(1)
Rae Leslie
(1)
Sandler David H
(1)
Sroczyński Tomasz (zarządzanie)
(1)
Sznajder Andrzej
(1)
Szymańska Katarzyna (zarządzanie)
(1)
Tyszka Tadeusz (1939- )
(1)
Wasilewska Joanna
(1)
Wright George (1952- )
(1)
Wąsik Dorota
(1)
Wędzki Dariusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(19)
Okres powstania dzieła
2001-
(19)
Kraj wydania
Polska
(24)
Język
polski
(24)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(6)
Menedżerowie
(4)
Bibliotekarze
(1)
Biegli rewidenci
(1)
Doradcy finansowi
(1)
Dyrektorzy finansowi
(1)
Główni księgowi
(1)
Infobrokerzy
(1)
Księgowi
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Specjaliści ds. controllingu
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Studenci
(1)
Temat
Klimat
(4)
Zarządzanie
(4)
Bilans cieplny (geofizyka)
(3)
Gazy cieplarniane
(3)
Paleoklimatologia
(3)
Wpływ na środowisko
(3)
Zmiany klimatyczne
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Akcje (ekonomia)
(1)
Analiza finansowa
(1)
Analiza historii zdarzeń
(1)
Atlas (firma)
(1)
Ceny
(1)
Chłopi
(1)
Controlling
(1)
Czytelnictwo
(1)
Efekt cieplarniany
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Futurologia
(1)
Giełda Papierów Wartościowych (GPW)
(1)
Giełda Papierów Wartościowych (Warszawa)
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Infobrokerzy
(1)
Informacja gospodarcza
(1)
Innowacje
(1)
Internet
(1)
Inwestycje
(1)
Kadry
(1)
Kluby sportowe
(1)
Konkurencyjność
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Marketing
(1)
Marketing sportowy
(1)
Nawyki konsumenckie
(1)
Organizacja
(1)
Organizacje
(1)
Oświata
(1)
Pokolenie Z
(1)
Polityka klimatyczna
(1)
Praca
(1)
Prawo bilansowe
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Rachunkowość finansowa
(1)
Rachunkowość zarządcza
(1)
Rynek
(1)
Rynek kapitałowy
(1)
Sprawozdawczość finansowa
(1)
Szkolenie wewnątrzzakładowe
(1)
Techniki sprzedaży
(1)
Technologia informacyjna (IT)
(1)
Technologie mobilne
(1)
Transformacja cyfrowa
(1)
Wnioskowanie diagnostyczne (technika)
(1)
Wyszukiwanie informacji
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Królestwo Polskie (1815-1915)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(7)
Monografia
(6)
Opracowanie
(6)
Materiały pomocnicze
(2)
Podręczniki
(2)
Kompendia i repetytoria
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(10)
Geografia i nauki o Ziemi
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
24 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Nauka o organizacji : ujęcie dynamiczne / redakcja naukowa Anna Adamik. - Wydanie II. - Warszawa : Wydawnictwo Nieoczywiste, 2021. - 525 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach [475]-506. Indeks.
Dla studentów kierunków zarządzania, inżynierii zarządzania i administracji oraz praktyków.
Podręcznik jest wynikiem wieloletnich doświadczeń pracowników naukowo-dydaktycznych Katedry Zarządzania Politechniki Łódzkiej. Jego treść i struktura odpowiadają wymaganiom standardów kształcenia Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego dla przedmiotu "nauka o organizacji". Podstawowe zagadnienia z tego obszaru zostały tu zaprezentowane z perspektywy dynamiki rozwoju organizacji oraz towarzyszącego im szeroko pojętego otoczenia. Lektura publikacji dostarczy wiedzy na temat: - ewolucji sposobów postrzegania organizacji, - typologii organizacji, ich cech i form, - istoty i cech otoczenia organizacji oraz znaczenia relacji z nim, - czynników i faz rozwoju organizacji, - zmian organizacyjnych wspierających elastyczność i innowacyjność, - procesów organizacyjnych - istoty, rodzajów, zarządzania procesowego, - form współpracy organizacyjnej. Omówienie każdego tematu uzupełniono bogatym wykazem literatury, listą zagadnień do dyskusji i przemyśleń oraz zadaniem do zrealizowania. Weryfikację i utrwalenie zdobytej wiedzy ułatwią zamieszczone na końcu książki pytania testowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58275 (1 egz.)
Kaucja: 55,30 zł
Książka
W koszyku
Indeks.
Trudno sobie wyobrazić bardziej kompetentnych autorów podręcznika wprowadzającego do marketingu niż duet Gary Armstrong i Philip Kotler. Profesor Armstrong to wielokrotnie nagradzany wykładowca uniwersytecki. Jest autorem licznych artykułów publikowanych w najważniejszych periodykach branżowych. Prowadził badania rynku i konsultacje dla wielu firm w zakresie zarządzania sprzedażą i strategii marketingowych. Profesor Kotler należy do grona największych autorytetów w dziedzinie marketingu. W plebiscycie "Financial Times" został uznany za jednego z najbardziej wpływowych autorów w dziedzinie biznesu, obok takich postaci jak Jack Welch, Bill Gates, Peter Drucker, Michael E. Porter. W książce omówiono między innymi: sposoby podejścia firm do marketingu w niepewnych, zmiennych warunkach rynkowych, tworzenie różnorodnych strategii cenowych, dostosowanych do specyficznej sytuacji gospodarczej i określonych segmentów rynku, rolę usług w dzisiejszej, zorientowanej na ten sektor gospodarce, współczesne narzędzia budowania relacji z klientem: strony internetowe, blogi, eventy z udziałem klientów, internetowe kanały wideo, społeczności internetowe i portale społecznościowe (np. Facebook, YouTube, Twitter), koncepcje zintegrowanej komunikacji marketingowej, marketingu osobistego i marketingu online, czyli nowe metody budowania bliskich i interaktywnych relacji z klientem, koncepcję marketingu tworzonego przez konsumenta, w ramach której specjaliści do spraw marketingu zachęcają klientów do aktywności i udzielania informacji zwrotnej, kształtowania nowych produktów i współtworzenia przesłania marki, najnowsze technologie stosowane w marketingu, od Web 3.0 po neuromarketing, koncepcję marketingu zrównoważonego, polegającego na prowadzeniu działań odpowiedzialnych społecznie. Nowatorski układ treści podręcznika, jego ciekawa forma i wiele odniesień do praktyk znanych firm są pomocne w przyswajaniu wiedzy teoretycznej i pozwalają na poznanie wielu sposobów jej wykorzystania. "»Marketing« jest pozycją szczególną na polskim rynku wydawniczym. To rozbudowany podręcznik o interesującej strukturze i żywej narracji, doskonale przygotowany, proponujący nowoczesne rozwiązania dydaktyczne." prof. dr hab. Lechosław Garbarski, Akademia Leona Koźmińskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. DF 56965 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach. Indeks.
Dla praktyków i teoretyków infobrokeringu, bibliotekarzy, menedżerów, studentów zarządzania informacją oraz innych osób związanych z działalnością informacyjną.
Jest to pierwsza na polskim rynku publikacja będąca kompleksowym omówieniem infobrokeringu, czyli profesjonalnego, odpłatnego wyszukiwania i opracowywania informacji na zlecenie. Autorzy, specjaliści reprezentujący różne ośrodki akademickie i podmioty gospodarcze, szczegółowo opisują teoretyczne i praktyczne zagadnienia brokeringu informacji w Polsce, do których należą m.in.:- funkcje i specyfika zawodu brokera informacji, wymagane kompetencje, umiejętności i tryb kształcenia infobrokerów, rozpoczynanie działalności,- kodeksy etyczne funkcjonujące w środowiskach profesjonalistów informacji oraz przepisy prawne i ich interpretacja,- współpraca infobrokera z klientem, identyfikacja jego potrzeb i spełnianie oczekiwań, potencjalne źródła konfliktu oraz mediacje,- infobrokerstwo systemowe: przekazywanie treści, znaczenie wiedzy i zarządzania nią w organizacji, związek między poziomem kultury infobrokerskiej a merytoryczną decyzyjnością organizacji, kwantyfikowanie wiedzy, optymalizacja procesów informacyjnych i komunikacyjnych,- audyt zarządzania wiedzą,- różne aspekty informacji i ich znaczenie w działalności infobrokerskiej: jakość, architektura i zasady projektowania informacji, typy źródeł informacji, rodzaje i cechy opracowań infobrokerskich,- metody pracy infobrokera - strategie pozyskiwania informacji, zjawisko głębokiego Internetu i sposoby docierania do jego zasobów, bieżące monitorowanie informacji, darmowe narzędzia i podstawowe metody wykorzystywane do gromadzenia informacji z ogólnodostępnych źródeł internetowych.Książka będzie przydatna nie tylko praktykom i teoretykom infobrokeringu, ale również bibliotekarzom, menedżerom, studentom zarządzania informacją i kierunków pokrewnych oraz innym osobom związanym z działalnością informacyjną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58045 (1 egz.)
Kaucja: 46,92 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19979 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Controlling : koncepcja, zastosowania, wdrożenie / Jacek Goliszewski. - [Siedliska] : Wydawnictwo Nieoczywiste, copyright © 2019. - 627 stron : ilustracje ; 24 cm.
Miejsce wydania według serwisu e-isbn. Bibliografia na stronach 609-617. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16.B (2 egz.)
Książka
W koszyku
Controlling : koncepcja, zastosowanie, wdrożenie / Jacek Goliszewski. - [Warszawa] : Wydawnictwo Nieoczywiste, copyright 2019. - 627 stron : ilustracje, tabele, wykresy ; 24 cm.
Miejsce wydania według serwisu e-isbn.
Bibliografia na stronach [609]-617. Indeks.
Celem książki jest kompleksowe przedstawienie zagadnienia controllingu i wskazanie możliwości jego realizacji w przedsiębiorstwie. Autor omawia w niej cele i zadania controllingu w ujęciu międzynarodowym, określa, czym jest controlling, a także prezentuje rolę i zadania controllera. Opisuje metody projektowania i wdrażania systemu controllingu w celu wsparcia zarządzania strategicznego i operacyjnego oraz poszczególnych funkcji i obszarów działalności przedsiębiorstwa. Cennym uzupełnieniem prezentowanych rozważań są przykłady praktycznej realizacji controllingu oraz studia przypadków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57459 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Miejsce wydania na podstawie adresu wydawniczego.
Indeks.
Książka dla uczestników kursów MBA, studentów zarządzania i kierunków ekonomicznych oraz samych zarządzających.
"Analiza decyzji" jest książką wyjątkową ze względu na zakres przedstawianych zagadnień - omówiono w niej bowiem zarówno psychologiczne trudności związane z podejmowaniem decyzji kierowniczych, jak i metody analizy decyzyjnej, których celem jest przezwyciężenie tych trudności. Autorzy w sposób jasny i prosty, bez nadmiernego odwoływania się do notacji matematycznej, przedstawiają takie kwestie, jak: technika oceny wieloatrybutowej (SMART) oraz techniki opcjonalne (m.in. proces hierarchii analitycznej ; metoda równych zmian i technika MACBETH) ; odejmowanie decyzji w warunkach niepewności ; drzewa decyzyjne i diagramy wpływu ; metody szacowania prawdopodobieństwa ; metoda delficka, rynki prognostyczne i debaty decyzyjne ; modelowanie problemów związanych z przydzielaniem zasobów ; planowanie scenariuszowe ; systemy eksperckie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57424 (1 egz.)
Książka
W koszyku
E-konsumenci jutra : pokolenie Z i technologie mobilne / Barbara Grabiwoda. - [Warszawa] : Wydawnictwo Nieoczywiste, copyright 2019. - 310 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Miejsce wydania według strony internetowej wydawcy.
Bibliografia, netografia na stronach [293]-310.
Dla pracowników naukowych, doktorantów, studentów, właścicieli firm internetowych.
Pokolenie Z to młode osoby, w 2018 r. w wieku 6-23 lat, dla których podłączenie do internetu stanowi nieodłączny element codzienności. Celem publikacji jest charakterystyka wykorzystania technologii mobilnych przez reprezentantów tego pokolenia w procesie podejmowania decyzji zakupowych oraz znalezienie odpowiedzi na pytanie, czy i jak działania marketingowe przedsiębiorstw w środowisku technologii mobilnych wpływają na przebieg tego procesu wśród młodych konsumentów. W książce przedstawiono odpowiedzi na następujące pytania: - Czy pokolenie Z jest jednorodne? Czy w ramach pokolenia Z można wyróżnić segmenty konsumentów ze względu na wiek, określone wzorce zachowań, kryteria psycho- i socjograficzne? - W jaki sposób pokolenie Z korzysta z technologii mobilnych? - Jak przebiegają poszczególne etapy procesu podejmowania decyzji zakupowych z wykorzystaniem technologii mobilnych? - Jakie preferencje w procesie podejmowania decyzji zakupowych wykazują przedstawiciele pokolenia Z w związku z używaniem technologii sieciowych i mobilnych? - Czy i w jaki sposób komunikaty marketingowe wysyłane przez firmy na urządzenia mobilne wpływają na zachowania konsumenckie reprezentantów pokolenia Z? - Jak i w jakim celu przedstawiciele pokolenia Z komunikują się z markami? - Czy i w jaki sposób reprezentanci pokolenia Z reagują na komunikaty marketingowe na urządzeniach mobilnych? - W jaki sposób firmy mogą wykorzystać technologie mobilne do komunikacji z konsumentami pokolenia Z?
Przedmowa * Wstęp * ROZDZIAŁ 1. POKOLENIE Z W DOBIE EKSPANSJI NOWYCH TECHNOLOGII INFORMACYJNYCH * 1. Rozwój nowych technologii informacyjnych jako zjawisko ery postindustrialnej przełomu XX i XXI w. * 1.1.1. Pojęcie i znaczenie nowych technologii * 1.1.2. Nowe technologie informacyjne na tle globalizacji * 1.1.3. Młodzi uzytkownicy wśród nowych technologii informacyjnych * 1.2. Kryteria wyodrębniania pokoleń * 1.3. Definicje pokolenia Z * 1.3.1. Pokolenia Y i Z - odrębne generacje młodych konsumentów * 1.3.2. Digital Natives * 1.3.3. 9/11 Generation * 1.1.4. iGeneration * 1.4. Pokolenie Z w Polsce * 1.4.1. Demografia pokolenia Z w Polsce * 1.4.2. Różnice między pokoleniem Z w Polsce i Europie Zachodniej oraz w USA * 1.4.3. Cecgy behawioralne pokolenia Z w Polsce - przegląd badań wtórnych * ROZDZIAŁ 2. PROCES PODEJMOWANIA DECYZJI ZAKUPOWYCH JAKO ELEMENT ZACHOWAŁ KONSUMENCKICH * 2.1. Definicja i elementy zachowań konsumenckich * 2.1.1. Pojęcie konsumpcji na tle przemian ery postindustrialnej * 2.1.2. Segmentacja konsumentów * 2.1.3. Definicja zachowań konsumenckich * 2.1.4. Rodzaje zachowań konsumenckich * 2.1.5. Modele zachowań konsumenckich * 2.2. Definicja i elementy procesu podejmowania decyzji zakupowych * 2.2.1. Istota procesu podejmowania decyzji konsumenckich, ich rodzaje i uczestnicy * 2.2.2. Etapy procesu podejmowania decyzji zakupowych * 2.3. Proces podejmowania decyzji zakupowych na tle przemian wynikających z wirtualizacji * 2.3.1. E-konsument * 2.3.2. Zachowania konsumentów w dobie ekspansji nowych technologii informacyjnych * 2.3.3. Kluczowe tendencje w zachowaniach młodych konsumentów * ROZDZIAŁ 3. TECHNOLOGIE MOBILNE I ICH WPŁYW NA PROCES PODEJMOWANIA DECYZJI ZAKUPOWYCH WŚRÓD PRZEDSTAWICIELI POKOLENIA Z * 3.1. Charakterystyka urządzeń mobilnych * 3.1.1. Smartfony * 3.1.2. tablety * 3.1.3. Akcesoria do noszenia - wearables * 3.1.4. Aplikacje mobilne * 3.2. Specyfika rynku technologii mobilnych i m-commerce * 3.2.1. Globalny rynek technologii mobilnych * 3.2.2. Polski rynek technologii mobulnych * 3.2.3. M-commerce na rynku globalnym * 3.2.4. M-commerce na polskim rynku * 3.3. Charakterystyka użytkowników technologii mobilnych * 3.3.1. Użytkownicy technologii mobilnych na rynku globalnym * 3.3.2. Użytkownicy technologii mobilnych na rynku polskim * 3. 4. Przedstawiciele pokolenia Z w świecie technologii mobilnych na rynku globalnym i w Polsce * 3.4.1. Posiadane urządzenie mobilne * 3.4.2. Motywy i sposoby wykorzystania technologii mobilnych * 3.5. Specyficzne zachowania użytkowników z wykorzystaniem technologii mobilnych * 3.5.1. Wykorzystanie wielu urządzeń - mutisreening * 3.5.2. Krótki czas żywotności i przekazu i live streaming * 3.5.3. Wykorzstanie technologii mobilnych w procesie podejmowania decyzji zakupowych * ROZDZIAŁ 4. WYKORZYSTYWANIE TECHNOLOGII MOBILNYCH PRZEZ POLSKICH REPREZENTANTÓW POKOLENIA Z W PROCESIE PODEJMOWANIA DECYZJI ZAKUPOWYCH - WYNIKI BADAŁ EMPIRYCZNYCH * 4.1. Cele i założenia metodyczne przeprowadzonych badań empirycznych * 4.1.1. Badania jakościowe * 4.1.2. Badania ilościowe * 4.2. Charakterystyka społeczno-demograficzna respondentów * 4.3. Charakterystyka wykorzystania technologii mobilnych w życiu codziennym * 4.3.1. Częstotliwość i okoliczność korzystania z urządzeń mobilnych * 4.3.2. Sosoby korzystania z technologii mobilnych * 4.4. Metody wykorzystywania technologii mobilnych w procesie dokonywania decyzji zakupowych przez reprezentantów pokolenia Z * 4.4.1. Odczuwanie potrzeby wynikające z korzystania z urządzeń mobilnych * 4.4.2. Sosoby pozyskiwania informacji o produktach za pośrednictwem technologii mobilnych * 4.4.3. metody oceny alternatywnych możliwości w procesie podejmowania decyzji zakupowych * 4.4.4. Udział technologii mobilnych w podejmowaniu decyzji o zakupie * 4.4.5. Wykorzystanie technologii mobilnych w procesach pozakupowych * 4.5. Wpływ wykorzystywania technologii mobilnych przez firmy na proces podejmowania decyzji zakupowych * 4.5.1. Oczekiwania konsumentów względem obecności przedsiębiorstw w środowisku technologii mobilnych * 4.5.2. Reakcje konsumentów na sposoby działalności przedsiębiorstw w środowisku technologii mobilnych * 4.5.3. Zachowania przedstawicieli pokolenia Z w procesie podejmowania decyzji zakupowych bedące rezultatem wykorzystania przez firmy technologiii moblinych * ROZDZIAŁ 5. ZNACZENIE TECHNOLOGII MOBILNYCH W PROCESIE PODEJMOWANIA DECYZJI ZAKUPOWYCH WŚRÓD REPREZENTANTÓW POKOLENIA Z W POLSCE * 5.1. Hipoteza badawcza w świetle przeprowadzonych badań empirycznych oraz analiz badań wtórnych i literatury * 5.1.1. Rola technologii mobilnych wśród reprezentantów pokolenia Z na rynku polskim w procesie podejmowania decyzji zakupowych * 5.1.2. Stosunek przedstawicieli pokolenia Z do wykorzystywania przez przedsiębiorstwa technologii mobilnych w kontaktach z konsumentami * 5.1.3. Wpływ działań przedsiębiorstw w środowisku technologii mobilnych w procesie podejmowania decyzji zakupowych wśród przedstawicieli pokolenia Z * 5.2. Segmentacja konsumentów z pokolenia Z pod względem wykorzystania technologii mobilnych w procesie podejmowania decyzji zakupowych * 5.2.1. Kryteria i metoda segmentacji * 5.2.2. Charakterystyka segmentów ze względu na cechy demograficzne i społeczno-ekonomiczne * 5.2.3. Charakterystyka segmentów ze względu na cechy behawioralne * ROZDZIAŁ 6. DZIAŁANIA MARKETINGOWE SKIEROWANE DO PRZEDSTAWICIELI POKOLENIA Z Z WYKORZYSTANIEM TECHNOLOGII MOBILNYCH – REKOMENDACJE I PRZYKŁADY * 6.1. Funkcje natywne urządzeń mobilnych w działaniach marketingowych * 6.1.1. Urządzenia mobilne jako narzędzia osobistego uzytku * 6.1.2. Możliwości urządzeń mobilnych wynikające z wykorzystania geolokalizacji * 6.1.3. Możliwości i ograniczenia wykorzystania urządzeń mobilnych wynikające z ich funkcji natywnych * 6.2. Mobilne działania reklamowe * 6.2.1. Wyszukiwanie internetowe * 6.2.3. Działania reklamowe typu push * 6.2.3. Mobilna relkama graficzna * 6.3. Serwisy społecznościowe w mobilnej komunikacji marketingowej * 6.3.1. Charakterystyka mediów społecznoścjiowych * 6.3.2. Komunikatory mobilne * 6.3.3. Relacjonowanie na żywo - livestreaming * 6.3.4. Działania niestandardowe z wykorzystaniem technologii mobilnych * ZAKOŁCZENIE * BIBLIOGRAFIA
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Analiza zdarzeń na rynkach akcji : wpływ informacji na ceny papierów wartościowych / Henryk Gurgul. - Wydanie II uaktualnione i rozszerzone. - [Warszawa] : Wydawnictwo Nieoczywiste, copyright 2019. - 248 stron : ilustracje, tabele, wykresy ; 24 cm.
Miejsce wydania według strony internetowej wydawcy.
Na stronie redakcyjnej: Opracowanie II wydania Wydawnictwo JAK.
Bibliografia na stronach [229]-241. Indeks.
Dla analityków giełdowych, doradców inwestycyjnych, a także dla wykładowców i studentów zainteresowanych tą tematyką.
Na rynki kapitałowe na całym świecie codziennie trafia wiele informacji. Część z nich dotyczy emitenta, inne - jego bliższego i dalszego otoczenia. Wszystkie te informacje wpływają na wartość firmy-emitenta, co znajduje odzwierciedlenie w cenach akcji, obligacji i innych papierów wartościowych. Dlatego tak ważnym zagadnieniem jest pomiar wpływu zdarzeń na wartość firm notowanych na rynkach akcji. W książce opisano między innymi następujące zagadnienia:klasyczny model analizy zdarzeń, wpływ ogłoszenia prognoz zysków i ostrzeżeń o niezrealizowaniu prognozy na rynek akcji, wpływ ogłoszenia rekomendacji analityków, ujawnienia okoliczności zawarcia transakcji przez insiderów oraz rezygnacji członka zarządu z zajmowanego stanowiska na rynek akcji, wpływ zapowiedzi wysokości wypłacanej dywidendy na ceny akcji i wielkość obrotów, zmiany cen i wielkości obrotów akcji dodawanych do portfela indeksu WIG20 i usuwanych z niego, oddziaływanie zmiany wysokości podstawowych stóp procentowych w gospodarce na sytuację na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, wpływ ekstremalnych wielkości obrotów na stopy zwrotu akcji, strategię inwestycyjną bazującą na hipotezie premii za wysoki wolumen.
Przedmowa * Przedmowa do wydania drugiego * 1. Wprowadzenie * Pojęcie efektywności * Definicja rynku efektywnego * Podstawowe metody badania efektywności informacyjnej rynków kapitałowych * Efektywność rynku kapitałowego a prognozowanie * 2. Klasyczny model badania w ramach metodyki analizy zdarzeń * Zarys metodyki analizy zdarzeń w przekroju historycznym * Podstawy metodyki analizy zdarzeń * 3. Wpływ ogłoszeń prognoz zysków oraz ostrzeżeń o niezrealizowaniu prognozy na stopy zwrotu i wielkość obrotów * Uwagi wstępne * Ogłoszenia prognoz zysków * Ogłoszenia o niezrealizowaniu prognozy * 4. Opinie analityków, transakcje insiderów oraz rezygnacje członków zarządu z zajmowanych stanowisk * Zawartość informacyjna opinii analityków * Transakcje insiderów a ceny i wielkość obrotów * Rezygnacje członków zarządu z zajmowanego stanowiska * 5. Wpływ zapowiedzi dywidendy na ceny akcji i wielkość obrotów na przykładzie giełd wiedeńskiej i frankfurckiej * Dywidendy a ceny akcji w literaturze przedmiotu * Rynek austriacki * Rynek niemiecki * 6. Dywidendy, umorzenia i podział akcji na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie * Uwagi wprowadzające * Dywidendy, splity i umorzenia własnych akcji w literaturze przedmiotu * Formułowane hipotezy badawcze * Opis próby * Metodyka obliczania zwyżkowych stóp zwrotu * Wyniki empiryczne * 7. Wpływ zmian w składzie indeksu WIG20 na ceny i wielkość obrotów * Uwagi wstępne * Hipotezy wyjaśniające efekt zmian w składzie indeksu * Przegląd badań nad efektem zmian w składzie indeksu * Charakterystyka indeksu WIG20 * Dobór próby i metodyka badań * Wyniki empiryczne * 8. Efekt zmian podstawowych stóp procentowych * Poziom stóp procentowych w gospodarce a ceny akcji - podstawowe hipotezy badawcze * Opis próby badawczej * Metodyka obliczania zwyżkowych stóp zwrotu * Wyniki empiryczne * 9. Efekt polepszania wyników w sektorze powszechnych ubezpieczeń emerytalnych * Otwarte fundusze emerytalne a rynek kapitałowy * Horyzont czasowy inwestycji otwartych funduszy emerytalnych * Dane i metodyka badań * Wyniki empiryczne * 10. Stopy zwrotu a wielkość obrotów na GWP w Warszawie * Przegląd literatury przedmiotu * Opis danych * Metodologia * Zastosowany model analizy zdarzeń * Wyniki empityczne i ich analiza * Podsumowanie * Załącznik A * Spółki włączone do próby oraz liczba ogłoszeń prognoz zysków * Załącznik B * Spółki włączone do próby oraz liczba zidentyfikowanych ostrzeżeń o niezrealizowaniu prognozy * Załącznik C * Spółki włączone do próby oraz liczba i kierunek zidentyfikowanych rekomendacji * Załącznik D * Spółki włączone do próby oraz liczba zidentyfikowanych transakcji insiderów * Załącznik E * Spółki włączone do próby oraz liczba rezygnacji członków zarządu z zajmowanego stanowiska * Załącznik F * Firmy austriackie zakwalifikowane do próby, okres i liczba zapowiedzi dywidendy * Załącznik G * Spółki niemieckie włączone do próby oraz liczba zapowiedzi dywidendy * Załącznik H * Spółki polskie włączone do próby, zapowiedzi dywidendy oraz umorzenia własnych akcji * Załącznik I * Spółki włączone do próby oraz liczba programów podziału akcji * Załącznik J * Spółki włączone do próby oraz zmiany portfela indeksu WIG20 * Załącznik K * Spółki włączone do próby oraz liczba zidentyfikowanych zmian stopy redyskontowej * Załącznik L * Otwarte fundusze emerytalne zakwalifikowane do próby, okres oraz liczba zidentyfikowanych zdarzeń * Bibliografia * Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 336.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [297]-341. Indeks.
Celem opracowania jest rekonstrukcja publicznej debaty na temat oświaty ludowej oraz czytelnictwa chłopów w zaborze rosyjskim. Dotyczy ono głównie okresu 1864??-1905. Jednak aby pokazać genezę dyskusji i wyodrębnić te wątki, które stanowiły jej trwały element, cofnięto się do ostatniej ćwierci XVIII w., kiedy to zaczęły się pojawiać pierwsze wypowiedzi dotyczące badanych problemów. Analizą objęto wypowiedzi publicystów z tych środowisk, które problemami wsi interesowały się najbardziej, bądź to ze względu na codzienne bliskie kontakty z jej mieszkańcami (ziemianie, przedstawiciele Kościoła), bądź ze względów czysto ideowych (pozytywiści, narodowcy). Specyficzne miejsce w tym gronie zajmowała "Rola" Jana Jeleńskiego ze swoim programem konserwatywno-klerykalnym i antysemickim. Podstawowym źródłem, które wykorzystano, była dziewiętnastowieczna prasa: 759 roczników 39 czasopism i dzienników, a także ówczesne opracowania poświęcone aktualnym zagadnieniom społecznym. Niewątpliwie opisane spory rzadko przynosiły wymierne efekty. Zarówno konserwatywne, jak postępowe projekty dotyczące cywilizacyjnych i kulturowych zmian na wsi nie mogły zostać wówczas w pełni zrealizowane, stanowiły jednak ważne źródło inspiracji dla następców, którzy zyskali możliwość legalnego działania po rewolucji 1905 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58340 (1 egz.)
Kaucja: 27,03 zł
Książka
W koszyku
Miejsce wydania według strony internetowej wydawcy.
Przekleństwem jest żyć w ciekawych czasach. Obecne czasy są zwykle określane jako "okres zmiany i pośpiechu". Zmienia się świat, w którym funkcjonujemy. Sztuczna inteligencja, wirtualna rzeczywistość, blockchain, machinę learning, druk 3D, big data i inne wymuszają potrzebę zmiany, dostosowania się, a tym samym poszukiwania nowych koncepcji i metod konkurowania. Idee organizacji wirtualnych, turkusowych czy tzw. zwinnych z jednej strony, a lean startup, design thinking, ekonomia współdzielenia z drugiej są przykła­dami eksplozji, z jakąmamy do czynienia na całym świecie, w szczególności w świecie biznesu. Książka poprzez pokazanie kilku narzędzi, które są oparte na nowych technologiach, i ich zastosowaniu w biznesie podejmuje temat wyzwań, korzyści i ograniczeń związanych z adaptacją nowych technologii. Strach może być bowiem zastąpiony przez radość poznawania, lęk przez ciekawość. To zaś może zmieniać nie tylko ludzi, ale i całą organizację. Zapraszamy do wspólnej podróży do świata organizacji jutra. Autorzy "Internet ludzi" to książka bardzo nietypowa, łączy elementy fikcji literackiej, przedstawionej w postaci przyszłościowych narracji, opartych na uprawdopodobnianych jej scenariuszach, z naukową analizą społeczno-ekonomiczną. Książkę zdecydowanie polecam osobom, które myślą o przyszłości sięgającej odrobinę dalej, niż koniec nosa - czyli de facto wszystkim myślącym. Prot. dr hab. Dariusz Jemielniak Akademia Leona Koźmińskiego, Harvard Business School Kiedy wziąłem tę książkę do ręki, pomyślałem: kolejna nudna lektura o prawach rządzących światem biznesu. Tymczasem już pierwsze akapity przeniosły mnie w świat fantazji i przyszłości. To zgrabne połączenie literatury popularno-naukowej oraz podręczni­ka biznesowego z odrobiną akcji, futurologii i humoru. Michał Urbaniak muzyk jazzowy, kompozytor i aranżer Gratuluję autorom społeczno-biznesowej refleksji, skłaniającej do namysłu wielowymiarowego. Warto przeczytać, aby poznać syntetyczną wizję przyszłości. Dr Henryk Siodmok Prezes Grupy Atlas
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 004 (1 egz.)
Kaucja: 33,07 zł
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The Sandler Rules : forty-nine timeless selling principles... and how to apply them.
Indeks.
David H. Sandler, wybitny specjalista w dziedzinie psychologii sprzedaży, założyciel firmy szkoleniowej Sandler Training, rozpoczynał nie od teorii, ale od zdobywania własnych doświadczeń biznesowych w zakresie sprzedaży. Postanowił dowiedzieć się najwięcej, jak to tylko możliwe, na temat potencjalnych klientów, by zrozumieć, dlaczego zachowują się w określony sposób i co motywuje ich do zakupu. Jego poszukiwania i badania doprowadziły do stworzenia systemu szkoleń sygnowanego jego nazwiskiem, który pomógł wielu sprzedawcom na całym świecie w odnoszeniu stałych, nadzwyczajnych sukcesów. Książka zawiera zestaw przystępnie, barwnie i przekonująco opisanych zasad stanowiących źródło inspiracji i tworzących gotowy do wykorzystania system, który zapewni zaangażowanemu sprzedawcy osiąganie najlepszych wyników swojej pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58681 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie / Henry Mintzberg ; przełożył Robert Mitoraj. - [Warszawa] : Wydawnictwo Nieoczywiste, copyright 2019. - 336 stron : ilustracje ; 25 cm.
Miejsce wydania według siedziby wydawcy.
Bibliografia na stronach [313]-327. Indeks.
Dla kadry zarządzającej i menedżerów, pracowników działów personalnych, kadry naukowej, studentów i wszystkich zainteresowanych praktyką zarządzania[...].
Autor prezentuje model skutecznego zarządzania silnie zorientowanego na praktykę, uzupełniając go obserwacją dwudziestu dziewięciu menedżerów z różnorodnych organizacji i branż w czasie jednego typowego dnia ich pracy. Wyciągając wnioski z tych obserwacji i zestawiając je z własnym rozumieniem istoty zarządzania, Mintzberg przedstawia między innymi: czynniki, nieraz zaskakujące, które jego zdaniem są naprawdę istotne w procesie zarządzania ; typologię różnych postaw wobec zarządzania,- najważniejsze problemy, z którymi musi się zmierzyć każdy menedżer, i sposoby ich rozstrzygania ; charakterystykę skutecznego zarządzania, które nazywa zarządzaniem zaangażowanym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 005 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.07.2024)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Dla menedżerów i specjalistów ds. szkoleń, pracowników działów personalnych i trenerów.
Warunkiem rozwoju nowoczesnej firmy jest stałe podnoszenie kwalifikacji pracowników. Szkolenie jest procesem złożonym i długotrwałym, wymagającym profesjonalnego przygotowania i dostosowania do potrzeb przedsiębiorstwa. Książka zawiera uniwersalny i kompletny zbiór informacji na temat tego przedsięwzięcia. W systematyczny sposób prezentuje kolejne etapy procesu szkolenia, do których należą:- rozpoznanie i analiza potrzeb szkoleniowych firmy,- planowanie i projektowanie programów szkoleniowo-rozwojowych,- projektowanie i przeprowadzanie treningów i sesji szkoleniowych,- ocena efektów programów szkoleniowo-rozwojowych.Książka może stanowić nieocenioną pomoc dla menedżerów i specjalistów ds. szkoleń, pracowników działów personalnych i trenerów. Zainteresuje również osoby prowadzące wszelkiego rodzaju szkolenia, np. nauczycieli i psychologów. Zastosowanie odpowiednich, szczegółowo omówionych w tej książce metod pozwoli im skrócić czas konieczny do przygotowania szkolenia i zwiększyć jego efektywność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18395 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Miejsce wydania na postawie strony www.nieoczywiste.pl.
Bibliogr. s. [645]-660. Indeks.
Dla inwestorów, menedżerów, analityków finansowych, a także wykładowców i i studentów kierunków ekonomicznych.
Książka umożliwia zrozumienie zasad prowadzenia rachunku efektywności inwestycji, poznanie zakresu i metodyki oceny efektywności inwestycji, założeń, algorytmów, interpretacji oraz kryteriów decyzyjnych metod oceny opłacalności, a także metod analizy ryzyka inwestycji. Wskazuje zalety i wady metod oceny opłacalności oraz metod analizy ryzyka inwestycji. Trzecie wydanie zostało wzbogacone o charakterystykę, wyceny elastyczności zarówno decyzyjnej, jak i wynikającej z cech ocenianej inwestycji (elastyczności inwestycji), kompleksową prezentację metody skorygowanej NPV - ANPV, opis metodyki ekonomicznego (społecznego) rachunku efektywności inwestycji, zagadnienia związane z podejmowaniem decyzji finansowej dotyczącej inwestycji, a także o prezentację wielokryterialnego podejścia do oceny atrakcyjności inwestycji. W publikacji szczegółowo omówiono: Ľ koncepcję prowadzenia współczesnego rachunku efektywności inwestycji, Ľ identyfikację, pomiar i wycenę korzyści oraz kosztów inwestycji, Ľ konstrukcję algorytmów i formuł przepływów pieniężnych netto, Ľ formułowanie zasad prowadzenia rachunku efektywności inwestycji, Ľ wykorzystywanie określonych metod oceny opłacalności i analizy ryzyka inwestycji, Ľ zakres stosowalności poszczególnych metod rachunku efektywności inwestycji w polskiej i światowej praktyce gospodarczej, Ľ adaptację metodyki do nowych uwarunkowań i wymagań. Książka jest przeznaczona dla potencjalnych inwestorów, menedżerów dokonujących oceny efektywności inwestycji (projektów), analityków finansowych i decydentów z różnych branż, a także wykładowców i studentów kierunków ekonomicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55540 (1 egz.)
Kaucja: 66,75 zł
Książka
W koszyku
Marketing sportu 2.0 w erze cyfrowej / Andrzej Sznajder. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Nieoczywiste, 2021. - 252 strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 235-252.
Dla praktyków zajmujących się zarządzaniem i marketingiem oraz studentów.
Andrzej Sznajder Profesor zwyczajny nauk ekonomicznych, twórca i kierownik Podyplomowych Studiów "Marketing Sportu" i Podyplomowych Studiów "Zarządzanie w Sporcie" w Kolegium Gospodarki Światowej Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. W działalności naukowej i dydaktyczno-szkoleniowej zajmuje się problematyką marketingu. Koncentruje się na aktualnych trendach w marketingu i zarządzaniu, takich jak marketing międzynarodowy, alianse marketingowe, technologie informacyjno-komunikacyjne w marketingu i zarządzaniu oraz marketing sportu. Autor i współautor ponad 20 książek na te tematy, w tym pionierskich książek o marketingu sportu, sponsoringu sportu i o nowych technologiach w marketingu. Jest członkiem zespołu redakcyjnego czasopisma "Gospodarka Narodowa. The Polish Journal of Economics".Współpracuje z różnymi organizacjami sportowymi, był członkiem Zespołu Analiz Polskiego Związku Piłki Nożnej, pierwszego w polskim sporcie banku informacji, uczestniczył w pracach Komisji Marketingu Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Wydziału Marketingu Polskiego Związku Piłki Siatkowej. Jest ekspertem w dziedzinie marketingu sportu, był jednym z ekspertów przy pozyskaniu sponsora tytularnego przez Stadion Narodowy. Jest członkiem kapituły Rankingu 50 Najbardziej Wpływowych Ludzi w Polskim Sporcie.Książka autorstwa Pana Prof. Andrzeja Sznajdera stanowi pierwsze w Polsce opracowanie poświęcone zagadnieniu transformacji cyfrowej szeroko rozumianego środowiska sportowego. Co ważne, wartość publikacji nie wynika wyłącznie z umiejętnego przeglądu, syntezy literatury zagranicznej jaka na ww. temat już powstała, ale przedstawia ujęcie rodzime, polskie, co jest bardzo ważne dla czytelnika. Bardzo się cieszę, że mogłem przeczytać tę publikację zanim pojawiła się na rynku. Gratuluje Autorowi pomysłu oraz całej koncepcji monografii. Jest to z pewnością wartościowa publikacja, jakiej brakowało na polskim rynku wydawniczym.Prof. dr hab. Grzegorz Mazurek rektor Akademii Leona KoźmińskiegoStwierdzam, że przekazana mi do recenzji wydawniczej monografia jest opracowaniem nowatorskim i oryginalnym. Jest napisana przystępnym językiem, opatrzona licznymi przykładami, często bardzo aktualnymi. Jej lektura sprawia, że czytelnik posiądzie szeroką wiedzę z zakresu wykorzystania najnowszych osiągnięć ITC w sporcie. O ile mi wiadomo, nie ma jak dotąd takich, zwartych, kompleksowych opracowań polskojęzycznych na naszym rynku wydawniczym. Należy spodziewać się, że książka ta spotka się z szerokim zainteresowaniem czytelników, którymi mogą być zarówno praktycy, zajmujący się zarządzaniem i marketingiem w sferze sportu, jak i studenci kształcący się na studiach pierwszego lub drugiego stopnia.Dr hab. Zygmunt Waśkowski prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22175 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony [405]-421 i przy rozdziałach. Indeks.
Dla studentów politechnik, uczelni ekonomicznych, uniwersytetów i innych szkół wyższych oraz dla menedżerów.
Dostępne także w wersji elektronicznej.
Książka stanowi kompendium metod i technik zarządzania przydatnych współczesnym organizacjom. Składa się z 23 bloków tematycznych, ułożonych alfabetycznie. Każdy rozdział obejmuje syntetyczne omówienie teoretycznych podstaw wybranej metody lub techniki zarządzania, wykaz literatury podstawowej i uzupełniającej, listę pytań i poleceń, a także ćwiczenia do wykonania. W rozdziale pierwszym wyjaśniono, czym są metody i techniki zarządzania, zaprezentowano ich ewolucję, definicje i klasyfikacje. Jest on wprowadzeniem do następnych 22 rozdziałów stanowiących trzon książki. Kolejno opisano w nich następujące metody i techniki zarządzania: audyt, benchmarking, brainstorming, controlling w organizacjach gospodarczych, diagramy Ishikawy i Pareto, just in time, lean management, macierz BCG, macierz Hofera, macierz McKinseya, marketing mix, metodę cyklu życia produktu, outsourcing, PEST, pięć sił Portera, reengeneering, Six Sigma, strategiczną kartę wyników, SWOT, TBS, TQM oraz zarządzanie przez delegowanie. Kompendium powstało jako efekt wieloletnich doświadczeń pracowników naukowo-dydaktycznych Katedry Zarządzania Politechniki Łódzkiej. Jest przeznaczone dla studentów politechnik, uczelni ekonomicznych, uniwersytetów i innych szkół wyższych. Może być także pomocne praktykom biznesu i menedżerom różnych typów organizacji, zarówno gospodarczych, jak i publicznych czy społecznych, jako doskonały przewodnik po najważniejszych metodach i technikach zarządzania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 005 (1 egz.)
Kaucja: 47,20 zł
Książka
W koszyku
Analiza wskaźnikowa sprawozdania finansowego wedlug polskiego prawa bilansowego / Dariusz Wędzki. - Wydanie III zmienione. - [Warszawa] : Wydawnictwo Nieoczywiste ; copyright 2019. - 651 stron : ilustracje, wykresy ; 25 cm.
Miejsce wydania według strony internetowej wydawcy.
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach [641]-651.
Dla dyrektorów finansowych, prezesów firm, głównych księgowych, biegłych rewidentów, doradców i kontrolerów finansowych, specjalistów w zakresie zarządzania finansami, a także studentów finansów i rachunkowości.
W książce przedstawiono analizę wskaźnikową sprawozdania finansowego, która jest najważniejszą i najczęściej stosowaną analizą finansową przedsiębiorstwa. Omówiono sposób obliczania i interpretacji wskaźników finansowych, koncentrując się na najbardziej przydatnych i wiarygodnych spośród nich. Zaprezentowano systemy powiązanych ze sobą wskaźników ułatwiających analizę przyczynowo-skutkową problemów występujących w przedsiębiorstwie i wprowadzenie nowych rozwiązań. Wiele uwagi poświęcono metodom tworzenia jednoznacznej i wiarygodnej oceny sytuacji finansowej na podstawie wskaźników, przeciwstawiając się powszechnej, choć błędnej opinii, że "wskaźniki można różnie interpretować". Rozważania teoretyczne zostały zilustrowane licznymi przykładami z praktyki polskich przedsiębiorstw. W trzeciej edycji książki zwrócono szczególną uwagę na: przegląd wskaźników finansowych pogrupowanych według problemów, których te wskaźniki dotyczą, i obliczonych na podstawie sprawozdań finansowych sporządzonych zgodnie z polskim prawem bilansowym, charakterystykę wskaźników obliczonych na podstawie sprawozdań ogólnego przeznaczenia i skonsolidowanych według polskiego prawa bilansowego, sporządzanych przez przedsiębiorstwa, w tym przygotowywanych dla Głównego Urzędu Statystycznego oraz giełd papierów wartościowych, prezentację systemów wskaźników finansowych powiązanych ze sobą przyczynowo-skutkowo, zasady tworzenia obiektywnej i syntetycznej oceny wskaźników.
O autorze * Wstęp * Rozdział 1. Przesłanki i istota analizy wskaźnikowej sprawozdania finansowego * Przedsiębiorstwo a potrzeby informacyjne jego interesariuszy * Czynniki kształtujące sytuację finansową przedsiębiorstwa * Informacja o sytuacji finansowej przedsiębiorstwa a sprawozdanie finansowe * Analiza wskaźnikowa w ocenie sytuacji finansowej * Istota analizy wskaźnikowej i jej miejsce w systemie analiz * Klasyfikacja metod analizy wskaźnikowej i jej etapy * Narzędzia analizy wskaźnikowej * Zasady analizy wskaźnikowej * Metody i problemy analizy wstępnej * Metody i problemy analizy rozwiniętej * Rozdział 2. Przegląd wskaźników finansowych, płynności finansowej i wypłacalności długoterminowej oraz ich systemów * Ocena ogólnych uwarunkowań sytuacji finansowej przedsiębiorstwa * Charakterystyka wskaźników i systemów wskaźników płynności finansowej * Wstępna analiza płynności finansowej * Rozwinięta analiza płynności finansowej * Wskaźniki zabezpieczenia majątkowego płynności finansowej * Wskaźnik bieżący * Wskaźnik szybki * Wskaźnik przyspieszony * Wskaźniki zabezpieczenia dochodowego * Wskaźnik pokrycia pasywów bieżących przepływami pieniężnymi * Wskaźnik lambda * Wskaźniki charakterystyki płynności finansowej * Wskaźnik udziału kapitału obrotowego w aktywach * Cykl kapitału obrotowego * Cykl konwersji gotówki * Cykl płynności dyspozycyjnej * Systemy wskaźników płynności finansowej * Charakterystyka wskaźników i systemów wskaźników wypłacalności długoterminowej * Wstępna analiza wypłacalności długoterminowej * Rozwinięta analiza wypłacalności długoterminowej * Wskaźniki poziomu zadłużenia * Wskaźnik zadłużenia ogólnego * Wskaźnik długu * Wskaźnik długu odsetkowego * Wskaźniki obsługi długu * Wskaźnik pokrycia obsługi długu * Wskaźnik pokrycia obsługi długu przepływami pieniężnymi * Wskaźnik pokrycia aktywami operacyjnymi * Systemy wskaźników wypłacalności długoterminowej * Rozdział 3. Przegląd wskaźników finansowych sprawności zarządzania i rentowności oraz ich systemów * Charakterystyka wskaźników i systemów wskaźników sprawności zarządzania * Wstępna analiza sprawności zarządzania * Rozwinięta analiza sprawności zarządzania * Rozwinięta analiza sprawności ogólnego poziomu zarządzania * Wskaźniki kosztów * Wskaźnik kosztów całkowitych * Wskaźnik kosztów operacyjnych * Wskaźnik kosztu produktów * Wskaźnik kosztu towarów * Wskaźnik pozostałych kosztów operacyjnych * Wskaźnik kosztów finansowych * Wskaźnik kosztów zmiennych * Wskaźnik kosztów materialnych * Wskaźniki produktywności zasobów przedsiębiorstwa * Wskaźnik rotacji aktywów * Wskaźnik wydajności pracy * Rozwinięta analiza sprawności zarządzania poszczególnymi zasobami przedsiębiorstwa * Wskaźniki sprawności zarządzania zasobami ludzkimi * Wskaźnik produktywności płac * Wskaźnik dodanej produktywności pracy * Wskaźnik technicznego uzbrojenia pracy * Wskaźnik wyposażenia majątkowego pracy * Wskaźniki sprawności zarządzania aktywami operacyjnymi * Wskaźnik zużycia aktywów operacyjnych * Wskaźnik rodzaju inwestycji * Wskaźnik poziomu inwestycji * Wskaźnik sfinansowania aktywów operacyjnych * Wskaźnik pokrycia inwestycji przepływami pieniężnymi * Wskaźnik produktywności aktywów operacyjnych * Wskaźnik produktywności majątku finansowego * Wskaźniki sprawności zarządzania operacyjnym kapitałem obrotowym * Cykl zapasów * Wskaźnik cyklu należności * Wskaźnik struktury czasowej należności * Wskaźnik ryzyka kredytowego * Wskaźnik zapotrzebowania na gotówkę * Cykl operacyjnych pasywów bieżących * Systemy wskaźników sprawności zarządzania * Charakterystyka wskaźników i systemów wskaźników rentowności * Wstępna analiza rentowności * Rozwinięta analiza rentowności * Wskaźnik marży pokrycia * Wskaźnik wartości dodanej * Wskaźnik rentowności operacyjnej * Wskaźnik całkowitej rentowności operacyjnej * Wskaźnik rentowności EBIT * Wskaźnik rentowności brutto sprzedaży * Wskaźnik rentowności netto sprzedaży * Wskaźnik gotówkowej rentowności sprzedaży * Wskaźnik rentowności netto aktywów * Wskaźnik rentowności netto kapitału własnego/stopa zwrotu na kapitale zainwestowanym * Wskaźnik zysku rezydualnego na aktywach * Systemy wskaźników rentowności * Rozdział 4. Zasady i metody oceny wskaźników finansowych * Przesłanki oceny wskaźników finansowych i jej procedura * Sposoby porównywania wskaźników finansowych * Charakterystyka wzorców oceny * Metody badania cech wskaźników * Metody tworzenia syntetycznej oceny sytuacji finansowej przedsiębiorstwa * Uproszczone metody tworzenia oceny syntetycznej * Graficzne metody tworzenia oceny syntetycznej * Ilościowe metody tworzenia oceny syntetycznej * Literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 657 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rachunek efektywności inwestycji : wyzwania teorii i potrzeby praktyki / Waldemar Rogowski. - Wydanie 3. zmienione i rozszerzone. - [Siedliska] : Wydawnictwo Nieoczywiste - GAB Media, copyright 2016. - 670 stron : ilustracje, wykresy ; 25 cm.
Wydanie 1. pt.: Rachunek efektywności przedsięwzięć inwestycyjnych.
Bibliografia na stronach 645-660. Indeks.
Dla inwestorów, menedżerów, analityków finansowych, decydentów z różnych branż, a także wykładowców i i studentów kierunków ekonomicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15.A (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18.E (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauka o klimacie / Marcin Popkiewicz, Aleksandra Kardaś, Szymon Malinowski. - Wydanie II poprawione. - Katowice : Wydawnictwo Nieoczywiste ; Wydawnictwo Sonia Draga, 2019. - 540, [1] s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm.
Na stronie tytułowej: "Obserwacje zmian klimatu teraz i w przeszłości, mechanizmy działania systemu klimatycznego, dawne zmiany klimatu - co, kiedy, jak i dlaczego, obecna zmiana klimatu - obserwacje, przyczyny, przyszła zmiana klimatu - dokąd zmierzamy, klimatyczne kontrowersje".
Bibliografia strony 514-[527].
Globalne ocieplenie to temat bardzo "gorący", wywołujący emocje i ożywione dyskusje: od rozmów w gronie znajomych po wystąpienia polityków w ogólnopolskich mediach. W dyskusjach tych napotkać można wiele niezrozumienia, wyobrażeń odległych od stanu wiedzy naukowej i mitów klimatycznych, wypowiadanych z niezmąconą pewnością siebie na zasadzie "na czym jak na czym, ale na klimacie to każdy się zna". Nauka o klimacie - jak każda dziedzina współczesnej nauki - jest bardzo rozbudowana i kompetentne wypowiadanie się w jej zakresie wymaga sporej wiedzy. Znajdziemy ją w "Nauce o klimacie", zgrabnie łączącej przystępną formę książki popularnonaukowej z poziomem merytorycznym podręcznika akademickiego.
1. WPROWADZENIE *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej